Monday, 11 July 2016

Berfikir diLuar KOTAK?

Cerita psal politik ni syok.  Satu pertiga penyokong tegar. Satu pertiga penyokong sebelah sana. Satu pertiga lagi pengundi atas pagaq.

Selalunya yg dok kena pelekeh adalah pengundi atas pagaq..macam macam depa kutuk..tp BN pandai..kalau depa tau pengundi atas pagaq ni tak sokong depa, BN akan pujuk bagi beras ka, bagi projek ka..kira benda bleh soru...

Tpkan, ada satu parti ni. Depa dok berangan bleh menang sorang sorang. Kira tak payah share lah..tp bila kalah dua pilihanraya kecik baru ni, depa nak ubah strategi plak dah..bahaha.. good luck to you..

P / S Ameno dok gelak sakan la ni...

Thursday, 3 March 2016

Tak buat Apa...Mengharapkan Keajaipan Berlaku?

Kita nak makan pun kena pergi kedai atau pergi pasar..

Kalau yang perlu pegi pasar, pun..motong getah sekilo sekerap dapat beli 1 atau 2 ekor ikan kembung saja..

Nak harap bantuan, mungkin kot bleh bertahan sehari dua..

Nak baca artikel yang mengolah minda pun,, dah kena 'ban''

Baik kepala otak letak kat lutut..

yang syoknya, bleh pinda-pinda ikut suka

HAHAHA..tak payah mengaji pun bleh jadi orang besau...cerdik .. dan laku (bagi pitih je)..

Inovasi??? hahaha..

macam baling teloq busuk..kena muka sipolan..dia kata bau wangi laaa...

Tuesday, 17 November 2015

(Sambungan) Seminar LED 25 Nov. 2015

Anda masih boleh mendaftar untuk menyertai Seminar/Bengkel ini sehingga 20 Nov. 2015.. Boleh merujuk artikel saya di sini

Walaupun Bengkel ini agak teknikal dan merujuk kepada teknologi LED, tetapi mengenali semua aspek ASAS dalam teknologi LED dapat menolong kita memahami teknologi-teknologi lain masa hadapan.. solar.. bateri.. elektronik dan elektrikal berkaitan..

Contoh seperti di bawah..satu dalam bentuk skematik .. satu dalam bentuk gambar




Jika anda berminat untuk menjadi usahawan berteknologi masa kini dan hadapan, inilah salah satu 'gambaran masa depan'..

Walaupun ia (Bengkel ini) berkaitan Lampu LED, tetapi ia sebenarnya berkait rapat dengan teknologi lain..

Seperti gambaran di atas...kegunaan nya banyak... perikanan, pertanian, bangunan termasuk kegunaan di rumah dsb...

Saya mempunyai gambaran satu hari nanti, kuasa elektrik bukan lagi dijana dari janakuasa TNB, tetapi dari rumah anda sendiri!!!